Sunday 3 February 2013

Kadangkala.


Assignment valuation selesai.
Alhamdulillah!
Aku termenung seketika.
Ingatan mula menerawang. Jauh!
Sangat jauh!
Memang itu tabiatku.
Jangan cuba mempertikaikannya.
Memang aku tak ada nak fikirkan sesiapa.
Entahlah.
Sunyi! Rasa tak sabarnya nak balik rumah.
Sekurang-kurangnya bila aku balik.
Aku ada ibu. 
Aku ada abah. 
Aku ada adik-adik.
Ibu setia mendengar segala celotehku.
Abah ada je benda yang nak diusikkan.
Adik-adik ada je benda yang nak dikongsikan,
Heaven!
Patut mereka tak rela lagi untuk melepaskan aku pergi.
Katanya, aku tak matang lagi :)
Wow, the best reason.
Yang penting, mereka tak mahu aku kecewa lagi dalam usia muda.
Cukuplah lapan tahun yang dulu.
Cukuplah. sakit dan pedih oiii!
Sekian.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah blog antara aku dan kau. Jumpa lagi :)